– Jedz 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny tak aby zapewnić organizmowi stały dostęp do składników odżywczych.

– Ogranicz lub wyeliminuj spożycie wysoko przetworzonych produktów takich jak: „Fast foody”, słodycze, napoje kolorowe, jogurty owocowe, produkty typu instant. Są źródłem wielu szkodliwych konserwantów i mają nie wielką wartość odżywczą. Niektóre z nich są także źródłem niebezpiecznych dla zdrowia tłuszczów trans.

– Ogranicz produkty „oczyszczone” takie jak: pieczywo z białej mąki, biały ryż, makaron. Mają mało witamin i minerałów oraz wysoki indeks glikemiczny co powoduje, że sycą na krótko lecz niestety dostarczają dużo kalorii, zamień je na produkty pełnoziarniste(zdrowe źródła węglowodanów) np.: Pieczywo z mąki żytniej razowej, makaron razowy, ryż brązowy, kasza gryczana. Te produkty mają więcej składników mineralnych oraz niski indeks glikemiczny są także źródłem błonnika – sycą na długo oraz stabilizują poziom cukru we krwi.

– Ogranicz (ale nie eliminuj) spożycie tłuszczów nasyconych, których źródłem są głównie produkty pochodzenia zwierzęcego – np tłuste mięsa, sery żółte, masło, mleko. Zamiast tego wybieraj produkty bogate w tłuszcze nienasycone np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany, siemię lniane, orzechy, migdały.

– Jedz zdrowe źródła białka takie jak : piersi z indyka, chuda wołowina, cielęcina, ryby, jajka, twaróg (chudy lub półtłusty), wątróbka drobiowa lub wieprzowa

– Do każdego lub do większości posiłków dodawaj warzywa – prawdziwa bomba witaminowa

– Owoce są dobrym źródłem witamin, minerałów i błonnika i nie należy eliminować ich z diety ale nie należy przesadzać z owocami które zawierają dużo fruktozy np. jabłka, winogrona, gruszki, czereśnie. Natomiast truskawki, maliny, jeżyny, poziomki mają zdecydowanie mniej cukru i można je spożywać częściej

– Pij dużo wody ok. 2-3l w ciągu doby. Jeśli nie masz żadnych przeciwwskazań zdrowotnych wybieraj wodę średnio lub wysoko zmineralizowaną.

– Unikaj smażenia oraz wszelkiego rodzaju panierek, potrawy najlepiej przygotowywać na parze lub gotować.

– Jedz różnorodnie, zmieniaj posiłki aby uniknąć monotonii.

– Stosuj przyprawy ale uważaj na mieszanki przypraw. Mieszanki mogą zawierać w swoim składzie szkodliwe konserwanty.

– Sól jest potrzebna w organizmie. Jeśli odżywiasz się racjonalnie nie bój się stosować soli